Warning: Parameter 1 to wp_default_scripts() expected to be a reference, value given in /var/www/stressfribryggen.dk/public_html/wp-includes/plugin.php on line 579

Warning: Parameter 1 to wp_default_styles() expected to be a reference, value given in /var/www/stressfribryggen.dk/public_html/wp-includes/plugin.php on line 579
Din stressværktøjskasse | Stressfri på Bryggen Din stressværktøjskasse | Stressfri på Bryggen

Din stressværktøjskasse

Mange stressramte efterlyser værktøjer til at komme ud af deres stresstilstand her og nu. Svaret er desværre, at der ikke findes nogen hurtige genveje – det er ikke muligt at handle sig ud af stress. Til gengæld vil man med den rette rådgivning blive vejledt igennem forløbet til at undgå de typiske faldgruber og i sidste ende komme styrket ud på den anden side.

Gode råd vil variere afhængigt af dit konkrete  stressniveau, men nedenstående gør sig gældende for alle stressramte – uanset om du er ved at udvikle din stress, om du er gået ned med stress, eller om du er på vej ud af et stressforløb.

  • *Accepter din stress allerede på et tidligt stadie. Jo mere du overhører stresssignalerne, jo voldsommere bliver de, og jo længere er vejen tilbage på rette spor.
  • *Søvn er din vigtigste stressventil, så sørg for at sove minimum syv timer hver nat.
  • *Den bedste kur er ro og hvile. Tv-serier, malebøger og puslespil er eksempler på aktiviteter, som du kan slå tiden ihjel med, hvis du føler dig rastløs og har svært ved at slappe af.
  • *Undgå at dyrke motion ved høj intensitet. Når du får pulsen i vejret, producerer du stresshormoner, som du i forvejen har for mange af.
  • *Tænk positivt – det, du fokuserer på, får du mere af.
  • *Vær opmærksom på din energibalance – hvor henter du din energi?

 

stressrelax

Comments are closed.